24 Kasım 2011 Perşembe

kabullenirsen olmaz bu iş



Eğer korkmasaydık neler yapabilirdik?
Daha çok sevebilir, daha çok gülebilir hatta belki de daha çok cesaret edebilirdik.
İlk defa geri adım attığınızda ne hissetmiştiniz?
En son ne zaman geri adım atmıştınız?
En son neden geri adım atmıştınız?
Ne için?
Kim için?

Sevmek için neden aradım bir sene önce. Sevebilirdim çünkü bu çok kolay bir şeydi. Bir insanı sevmekten kolay ne olabilirdi ki. Hem herkes yapıyordu, ben neden yapamayacağımı düşünmeliydim ki? Düşünmedim zaten. Sevdim. Hatta 'evet ya sevmek böyle bir şey' dedim kendi kendime. Sonra anladım ki insan kendisini koşullandırdığında gerçekten yapabiliyor yapmasına ama kendisini kandırarak başarıyor bunu. Ben kendimi kandırmıştım. Sevgiyi çok küçümsemiştim. Sevmenin boyutunu karıştırmıştım. Sevgi bir sürüydü. Çeşit çeşitti. Herkesi aynı sevemezdik mesela.
Herkesi aynı seversek mutlu oluruz diye düşünmüştüm ama yine yanılmıştım tabi.
Koşullandırılmış hisleri olan insanlar gerçekten çok tehlikeli olabiliyor.
Mesela ansızın hayatınızdan çıkabiliyor.
Ben çıkmıştım mesela. öylece. Sanki ben her şeyden önemliymişim gibi, sanki karşımdaki insan değilmiş gibi.. ya da onun duygularının hiçbir zaman hiçbir önemi olmamış gibi; gitmiştim ondan. Öylece uğrayıp geçmiştim hayatından.

Kötüydü bu.
Kötü bir şeydi insanların hayatına öylesine dahil olmak.
Yaptığım için biliyorum.
Bir insanın duygularını önemsememek karşımızdakine ne kadar zarar verirse bizim insanlığımıza da o kadar eksi getiriyor. Çok eksi aldım ben.
Öğrendim ama bir yandan da.


Neyse.
Aslında çok mutluyum.
Gerçekten.
Bence mutluluk bir kişiye bağlandığı sürece anlamından uzaklaşmaya devam edecek.
Bu yüzden mutluluğumu kimseye bağlamıyorum. Kimseyi sevmek için kendimi koşullandırmıyorum. Kendimi seviyorum her şeyden önce. Her gün gülmeyi seviyorum. Kitap okuyorum mesela. Arkadaşlarımı mutlu etmeyi seviyorum. Tatlı seviyorum mesela. 
Bu yüzden diyorum ya ; koşullandırma kendini, boş ver sen. 

1 yorum:

  1. şu sıralar beni bu kadar iyi anlatan bi yazı okumamıştım. beğenirim! :)

    "Koşullandırılmış hisleri olan insanlar gerçekten çok tehlikeli olabiliyor."

    YanıtlaSil