25 Ocak 2011 Salı

Cık cık ÖnyargıCık




Sık sık yaparız aslında şu önyargıyı. O gözümüze çok batan insanı tanımaya çalışmak yerine, karşımızdakilerin ya da fark etmez yanımızdakilerin düşüncesiyle ona yaklaşırız. O yorumlar koca bir duvar örer aramıza. Oysa bir insanın içini, içindekileri, yaşadıklarını nereden bilebiliriz ki? Bilemeyiz. Onun etrafındakilere anlattıkları kadarını bilebiliriz sadece, tabii eksik anlatmadıysa. Kimseyi yaptıkları için yargılayamayız. Ve tek bir hatasından dolayı da  onun kişiliği hakkında yorum yapamayız. Anladım ki bu çok yanlış bir şey. Ben hiç mi hata yapmadım. Ya da siz , yargılayanlar hiç mi hata yapmadık. Tabii ki de yaptık. O yüzden şu ' ben onun hakkındaki her şeyi bilirim ' havalarında gezen insanlara yazıyorum aslında bunu: Hiçbirhaltbildiğinizyok.
Sadece düşünebildikleriniz kadarsınız. Hepsi bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder